MMPS va avea un sistem informatic care va asigura un punct unic de contact pentru soluționarea online a solicitărilor primite de la cetățeni

Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) anunță că demarează, împreună cu Agenția Națională pentru Plăti și Inspecție Socială (ANPIS) și Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), un proiect de investiții pentru realizarea sistemului informatic care să permită interacțiunea online a cetățeanului cu ministerul și cu instituțiile aflate în subordine, coordonare sau autoritate. Practic, printr-un singur punct de contact – portalul MMPS, se vor asigura: ▪ depunerea online a cererilor de beneficii și de servicii sociale; ▪ posibilitatea de consultare online a dosarelor de către orice cetațean sau întreprindere, precum și ▪ posibilitatea constituirii dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale și, implicit, optimizarea și modernizarea activității asistenților sociali, prin implementarea unui modul de management de caz, care va permite și introducerea datelor prin terminale mobile (de exemplu, pentru ancheta socială).

„Ne dorim să facilităm accesul oamenilor la o gamă largă de servicii publice electronice: asistență, consiliere și îndrumare, fără a mai fi necesară deplasarea la ghișeu. Acest Hub de servicii pune bazele unei administrații publice moderne și eficiente prin asigurarea interacțiunii unice cu cetățenii și întreprinderile, dar și prin crearea unei platforme de interconectare între minister și instituțiile din subordine”,  a declarat ministrul Raluca Turcan.

Proiectul de investiții „HUB DE SERVICII MMPS – SII MMPS”, aprobat de Guvern, are o valoare totală de 133.137.000 lei, 85% din sumă provenind din fonduri externe nerambursabile, iar restul de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Muncii și Protecției Sociale și Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării.

Citește mai multe în CECCAR Business Magazine.

mmps-va-avea-un-sistem-informatic-care-va-asigura-un-punct-unic-de-contact-pentru-solutionarea-online-s12646